Szanowni Państwo,
informujemy, że w dniu 29.11.2020 r. w Dzienniku Ustaw (Dz.U. 2020 poz. 2112) opublikowana została kolejna nowelizacja ustawy z dnia 2 marca 2020 r.
o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem
i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.
Nowelizacja wprowadza art. 6a ust. 1 o treści:
”Do zamówień na usługi lub dostawy niezbędne do przeciwdziałania COVID-19 nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych, jeżeli zachodzi wysokie prawdopodobieństwo szybkiego i niekontrolowanego rozprzestrzeniania się choroby lub jeżeli wymaga tego ochrona zdrowia publicznego”.
Brzmienie art. 6a ust. 1 ustawy o Covid-19 jest analogiczne do brzmienia uprzednio obowiązującego art. 6 ust.1 tejże ustawy. Z uwagi na powyższe przesłanki stosowania wyłączenia zawartego w art. 6a ust. 1 ustawy o Covid-19 będą analogiczne do przesłanek stosowania wyłączenia zawartego w art. 6 ust. 1.
Ustawa nakłada na Zamawiającego nowy obowiązek informacyjny związany
z zamówieniem udzielanym na podstawie art. 6a ust. 1 ustawy o Covid-19. Zgodnie z art. 6a ustawy o Covid-19 Zamawiający zobowiązany jest do zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych, w terminie 7 dni od dnia udzielenia zamówienia informacji o udzieleniu tego zamówienia.
W celu wypełnienia obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 6a ust.
2 ustawy o Covid-19 prośmy o niezwłoczne (to znaczy nie później niż 3 dni od daty zwarcia umowy/udzielenia zamówienia) przekazywanie do DZP informacji zawierającej:
1) datę i miejsce zawarcia umowy lub informację o zawarciu umowy drogą elektroniczną;
2) opis przedmiotu umowy/zamówienia, z wyszczególnieniem odpowiednio ilości rzeczy lub innych dóbr oraz zakresu usług;
3) cenę/wartość umowy zamówienia
4) wskazanie okoliczności faktycznych uzasadniających udzielenie zamówienia bez zastosowania przepisów ustawy PZP (uzasadnienie faktyczne/protokół konieczności – zatwierdzony przez dysponenta środków),
5) nazwę (firmę) podmiotu albo imię i nazwisko osoby, z którymi została zawarta umowa.
Informacje należy przekazywać drogą e-mailową na dzp@agh.edu.pl
Do informacji prosimy dołączyć skan uzasadnienia faktycznego lub protokół koniczności zatwierdzony przez dysponenta środków oraz skan zawartej umowy/zlecenia.
All rights reserved © 2020 Akademia Górniczo-Hutnicza